درست کردن نون خامه ای قارچی یا کراکولین

۱۴ دی ۰۲
۱.۷k
نون خامه ای یکی از پرطرفدارترین شیرینی ها در ایران است. این شیرینی را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. یکی از روش های تهیه نون خامه ای، روش نون خامه ای قارچی یا کراکولین است. این روش تهیه نون خامه ای نسبتا آسان است و نتیجه آن یک شیرینی خوشمزه و زیبا است.

مواد لازم برای روی نون خامه ای:

کره: 40 گرم
پودر قند: 25 گرم
آرد قنادی: 40 گرم

برای نون خامه ای:

کره: 40 گرم
شیر: 100 میلی لیتر
تخم مرغ: 115 گرم
پودر قند: 1 قاشق غذاخوری
آرد: 60 گرم

طرز تهیه

برای روی نون خامه ای:
کره نرم شده، پودر قند و آرد را خوب با هم مخلوط و یکدست کنید.خمیر را لای کاغذ روغنی یا سلفون باز کنید و به ضخامت 3 میلی متر برسانید.ابتدا 15 دقیقه در فریزر قرار دهید.سپس برش بزنید و در یخچال قرار دهید.

برای نون خامه ای:

کره هم‌دمای محیط، شکر و شیر را روی حرارت ملایم هم بزنید تا شروع به حباب زدن کند و بجوشد.فورا آرد الک شده را اضافه کنید و شعله را خاموش کنید.تند تند هم بزنید تا یکدست شود.مجددا شعله ملایم را روشن کنید و هم بزنید تا مثل حلوا جمع شود و به یک طرف ظرف برود.(به محض یکدست شدن خمیر، حرارت را خاموش کنید.)اجازه دهید خمیر کمی خنک شود.تخم مرغ همزده هم‌دمای اتاق را طی چند مرحله به خمیر اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید تا تخم مرغ کامل به خورد خمیر برود.مثل توی فیلم لیسک را در خمیر فرو کنید و به سمت بالا بکشید. اگر خمیر به شکل مثلث معکوس از لیسک آویزان بود یعنی خمیر آماده است.خمیر نون خامه ای باید براق، کشدار و چسبنده باشد.)این دستور بیکینگ پودر و وانیل نداشت. اگر بابت پف کردن و بو نگرانی دارید همراه تخم مرغ آخر یک سوم قاشق چایخوری بیکینگ پودر و یک چهارم وانیل اضافه کنید.

مراحل پخت:

خمیر را در سینی فر پایپ کنید و خمیر کاتِر زده شده را روی آن قرار دهید.در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتیگراد به مدت 38 دقیقه بپزید.برای تزیین نون خامه ای قارچی با میوه، ابتدا میوه های مورد نظر خود را به صورت دلخواه خرد کنید. سپس روی نون خامه ای را با میوه های خرد شده تزیین کنید. می توانید از میوه های مختلف مانند موز، توت فرنگی، آناناس و ... استفاده کنید.می توانید خمیر نون خامه ای را به صورت ساده یا با افزودن طعم دهنده های مختلف مانند وانیل، کاکائو، هل و ... تهیه کنید.

🌸برای تهیه خمیر نون خامه ای ساده، کافی است از مواد گفته شده در دستور استفاده کنید.

🌸برای تهیه خمیر نون خامه ای با طعم وانیل، یک چهارم قاشق چایخوری وانیل به مواد خمیر اضافه کنید.

🌸برای تهیه خمیر نون خامه ای با طعم کاکائو، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو به مواد خمیر اضافه کنید.

🌸برای تهیه خمیر نون خامه ای با طعم هل، یک قاشق چایخوری پودر هل به مواد خمیر اضافه کنید.

🌸برای پخت نون خامه ای قارچی، فر را از قبل با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کنید.

🌸برای اطمینان از پخت کامل نون خامه ای، می توانید یک خلال دندان را در مرکز نون خامه ای فرو کنید. اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد، نون خامه ای شما کاملا پخته شده است.
...